Програма з художньої культури 9 клас /documenti/hud_kult.doc
Програма "Мистецтво" 5-9 клас /documenti/26-08-2013_19-19-33.zip
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5 класу до підручника Масол Л.М., Калініченко О.В. (за новою програмою) /trud/1743_1.docx
Календарно тематичне планування з образотворчого мистецтва для 5 класу до підручника Желєзняк С.М., Ламонова О.В. /trud/obr_5_klas_nova_zheleznyak_lamonova.doc
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 6 класу (за новою програмою) /trud/dokument_microsoft_office_word.docx
Методичні рекомендації з образотворчого мистецтва 2014-2015 навчальний рік /trud/metod.rekom-obrazotvorche_mistectvo.doc
28 лютого 2014 року в Бистрицькому НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів - ДНЗ" відбувся семінар учителів художньої культури з теми "Основні форми навчальної діяльності на уроках художньої культури".
Учасники семнару мали можливість ознайомитись з іноваційними технологіями проведення сучасного уроку, якими поділилися вчителі Іллєнко О.М. та Яковець А.С.
Майстер-клас для вчителів образотворчого мистецтва
"Використання нетрадиційних технік малювання"
9 квітня 2014 року
17 жовтня 2014 року в Дубовицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся семінар учителів художньої культури з теми "Використання методу проектів на уроках художньої культури"
Учителі відвідали урок у 9 класі з теми "Жанрова палітра музичного мистецтва", який був проведений з використанням проектних технологій.
Застосування методу проектів на уроках художньої культури - необхідність, пов’язана із специфікою предмета. Інформаційно насичений навчальний матеріал та невелика кількість годин (35 год.), відведена на його вивчення, вимагає від викладача предмета «Художня культура» особливих підходів - використання сучасних методик. До того ж матеріал потребує візуалізації, а метод проектів допомагає вирішити ці проблеми.
Етапи проектної діяльності
Зміст роботи. Визначення теми і мети проекту. Підготовка доповіді і презентації на задану тему.
Діяльність учнів. Обговорюють ідею проекту з викладачем, визначають тему і мету проекту.
Діяльність викладача. Допомагає у визначенні теми і мети проекту, мотивує учнів.
Зміст роботи. Визначення джерел, аналізу інформації, засобів представлення інформації. Розподіл завдань. Встановлення критеріїв оцінки результату і процесу.
Діяльність учнів. Розробляють план дій і формулюють завдання.
Діяльність викладача. Пропонує ідеї, висловлює припущення, консультує учнів щодо джерел інформації та форми презентації проекту.
Пам’ятка
Як підготувати презентацію проекту
- Визначте кінцевий продукт проектної діяльності (доповідь, усний журнал, вистава, комп’ютерна презентація, відеоролик тощо).
- Визначте форму презентації проекту (конференція, круглий стіл, виступ-коментар до комп’ютерної презентації).
- Визначте місце проведення презентації, ураховуючи його можливості (аудиторія, комп’ютерний клас чи актова зала).
- Визначте необхідне для презентації обладнання (мультимедійний проектор, ноутбук тощо).
Зміст роботи. Збирання та опрацювання інформації. Вирішення проміжних завдань.
Діяльність учнів. Виконують дослідження, вирішуючи проміжні завдання (у бібліотеках, музеях, вивчення джерел з Інтернету).
Діяльність викладача. Спостерігає, консультує, побічно керує.
Етап 4. Самостійна робота учнів
Зміст роботи. Учні знаходять необхідну інформацію, готують нотатки (тези). Використовуючи різні методи, аналізують, систематизують зібраний матеріал, роблять висновки. Для організації подання результатів роботи розподіляють обов’язки.
Діяльність учнів. Виконують творчу роботу.
Діяльність викладача. Спостерігає за процесом узагальнення отриманих результатів. Коригує підсумкові матеріали. Консультує щодо оформлення звіту.
Зміст роботи. Через брак часу на уроці неможливо презентувати всі проекти, тому деякі проектні роботи за згодою учнів викладач перевіряє як звичайну творчу роботу (можна запропонувати учням ознайомити однокласників із фрагментами робіт). Тести подають наприкінці уроку (це активізує увагу учнів).
Діяльність учнів. Звітують, обговорюють, презентують власну творчу роботу. Під час презентації учню доцільно використовувати комп’ютерні технології, наприклад, мультимедійні презентації (Microsoft Power Point).
Діяльність викладача. Спостерігає, ставить доцільні запитання.
Пам’ятка
Як провести презентацію проекту
- Складіть сценарій презентації.
- Розподіліть обов’язки осіб, відповідальних за технічні моменти, реквізит, наочність, озвучування тексту сценарію тощо.
- Визначте коло ймовірних питань з боку опонентів і продумайте відповіді.
- Підготуйтеся до самооцінювання виконаної роботи.
Зміст роботи. Підбиття підсумків.
Діяльність учнів. Обговорюють, аналізують виконану роботу шляхом самооцінки.
План самооцінки проекту
- Чи розв’язано проблему, що є основою твого проекту?
- Чи досягнуто мети проекту (повністю, частково, не досягнуто)?
- Чи виконано завдання проекту (повністю, частково, не виконано)?
- Чи задоволені ви результатом проектної діяльності?
- Чи задоволені ви презентацією проекту і своїм виступом?
- Яких труднощів зазнали ви і в який спосіб їх подолали (не подолали)?
- Порівняйте готовий продукт із тим, що очікували?
- Які нові знання та вміння ви здобули під час роботи над проектом?
- Кому ваш проект стане в пригоді чи буде цікавим?
- Назвіть критерії, за якими слід оцінювати проект.
- Яку оцінку ви поставите собі?
Діяльність викладача. Дає можливість учасникам проекту провести самоаналіз та самооцінку власної діяльності. Оцінює результати роботи учнів (креативність, інформативність використаних джерел, повнота розкриття змісту, творчий підхід, оригінальність знайдених рішень, використання засобів художньої виразності, загальний рівень презентації, рівень публічного захисту).
В рамках семінару вчителі відвідали садово-парковий комплекс "Парк Кочубеївський"