Рекомендації учасникам секції «Завідуючі районними, міськими методичними кабінетами (центрами)» серпневої конференції педагогічних працівників (2015-2016 н.р.)/rekomendaciji_sekcija_zavrmk.doc
Національна доктрина розвитку передбачає модернізацію освіти, її стратегічне реформування та розвиток, прямо вказує на доступність якісної освіти для всіх громадян, як пріоритетне завдання освітньої галузі.
Науково-методична, організаційна та навчальна робота з педагогами області реалізується відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Указів Президента: «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування і розвитку освіти в Україні», Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року, Державної національної програми «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державної програми «Вчитель», Розпоряджень Голови Сумської обласної державної адміністрації з питань освіти, Стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015», обласної комплексної програми «Освіта Сумщини у 2012-2015 роках» та ін.
Методична робота – цілісна система дій та заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації, професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу всього педагогічного колективу окремого навчального закладу, досягнення позитивних результатів навчально-виховного процесу.
Метою методичної роботи є підвищення професійної компетентності та методичної майстерності вчителя, що, в свою чергу, спонукає кожного з них до роботи над вдосконаленням свого фахового рівня, сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу творчими знахідками, дає можливість молодому вчителю вчитися педагогічній майстерності у старших і більш досвідчених колег, забезпечує підтримання у педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.
Завдання методичної роботи – підвищення науково-методичного рівня вчителя: підготовка до засвоєння ним змісту нових програм та технологій їх реалізації; постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання; вивчення та втілення у шкільну практику передового педагогічного досвіду; творче використання перевірених рекомендацій: збагачення новими, прогресивними, досконалими методами й засобами навчання; постійне вдосконалення навичок самостійної роботи; надання кваліфікованої допомоги як з питань теорії, так і практичної діяльності; обмін досвідом; популяризації кращих здобутків педагогічної діяльності; підвищення результативності педагогічної праці.
АНАЛІЗ РОБОТИ ЗА 2014 РІК
Науково-методична діяльність
Діяльність районного методичного кабінету щодо організації методичної роботи з педагогічними працівниками Кролевецького району у 2014 році скеровувалась у відповідності до Конституції України, законів України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”,«Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про інноваційну діяльність», “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту”, інших нормативно-правових документів, основних положень Національної стратегії розвитку освіти в Україні на 2011–2021 роки, програми діяльності Кабінету Міністрів України, прийнятих розпорядженнями голів обласної та районної адміністрацій i затверджених cecіями обласної та районної рад цільових програм, а також управління освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації, Кролевецької районної державної адміністрації, плану роботи та рекомендацій Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, а також Положення про районний методичний кабінет та була спрямована на реалізацію головної мети – забезпечення якісного науково-методичного супроводу системи загальної середньої, дошкільної та позашкільної освіти, організацію науково-методичної роботи, підвищення кваліфікації та професійного рівня педагогічних працівників загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів, розвиток їхньої творчої ініціативи, а в цілому – на успішне виконання завдань розвитку національної освіти, створення умов для творчої самореалізації учасників навчально-виховного процесу, підвищення якості освітніх послуг.
Зміст методичної роботи головним чином був орієнтований на реалізацію єдиної науково-методичної проблеми району «Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів шляхом формування інноваційної культури педагогів загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів району відповідно до державних освітніх стандартів» (третій рік роботи).
У 2014 році науково–методична робота була спрямована на підвищення фахового рівня педагогічних кадрів з метою реалізації завдань модернізації шкільної освіти, формування інноваційної культури педагогів. Діяльність методичної служби управління освіти, молоді та спорту, загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних закладів була зосереджена на реалізацію нової науково-методичної проблеми «Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів шляхом формування інноваційної культури педагогів загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів району відповідно до державних освітніх стандартів», а також на таких пріоритетних напрямках:
- надання кваліфікованої методичної допомоги педагогам в опрацюванні сучасних науково-методичних, психолого-педагогічних концепцій, інноваційних технологій, формуванні нового педагогічного мислення;
- надання адресних конкретних рекомендацій та методичної допомоги вчителям, особливо вчителям початкової школи, молодим учителям;
- модернізація змісту методів та форм методичної роботи шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій у роботі з педагогічними кадрами;
- підвищення ефективності діяльності РМО на основі запровадження моніторингових досліджень.;
- удосконалення навичок вчителів з питань упровадження тестових технологій у навчально-виховний процес з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів за результатами ДПА та ЗНО;
- підвищення результативності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних технологій;
- посилення уваги до контрольно-оцінювальної й аналітичної діяльності щодо підготовки та проведення уроків;
- організація роботи з обдарованими дітьми через діяльність учнівських наукових товариств, підготовку і проведення на належному рівні олімпіад з базових дисциплін, турнірів, конкурсів тощо;
- формування у педагогів навичок науково-дослідницької роботи;
- підвищення якості дошкільної освіти через реалізацію Базового компонента дошкільної освіти у новій редакції, модернізацію її змісту та вдосконалення професійної компетентності педагогів ДНЗ;
- науково-методичний супровід упровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти початкової загальної освіти; організація навчально-виховного процесу у 1-3-х та 5-6-х класах;
- розвиток системи профільного навчання шляхом проведення якісної допрофільної освіти, психологічного забезпечення профільного навчання, впровадження різних форм організації профільного навчання в старшій школі;
- вивчення стану та аналізу викладання предметів; підготовка рекомендацій щодо приведення їх у відповідність з державними стандартами освіти; видання інформаційно-методичних вісників РМК;
- розширення мережі напрямів моніторингових досліджень; ширше впровадження моніторингових процедур у методичну роботу;
- організація виховного процесу у ЗНЗ району відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів шляхом створення виховних програм, проектів виховання; моніторингу виховного процесу;
- удосконалення організаційно-методичного супроводу діяльності з питань виявлення, вивчення, впровадження у практичну діяльність інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду;
- робота з розвитку, пошуку та підтримки творчо обдарованих дітей через впровадження інтерактивних форм роботи;
- створення єдиного інформаційного простору у системі освіти району інформатизація науково-методичної роботи;
- формування інформативної компетентності учителів та учнів шляхом реалізації Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій "Сто відсотків" на період до 2015 року;
- підвищення результативності методичної роботи на рівні освітніх округів;
- проведення рейтингового оцінювання якості та результативності організації методичної роботи в закладах освіти району;
- зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази районного методичного кабінету; підвищення ролі методичного кабінету як інформаційно-методичного центру.
Науково-методична рада, що функціонувала на базі районного методичного кабінету скеровувала діяльність 18 районних методичних об’єднань, 12 постійно діючих семінарів загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних закладів освіти, 8 опорних закладів з певних тематичних проблем, 8 шкіл молодого педагога, 3 творчиих груп, 1 динамічної групи. Це відображено і в структурі методичної роботи, дієвість якої підтвердили позитивні результати.
Традиційно в районі приділяється велика увага проведенню семінарів керівних кадрів навчальних закладів: для завідуючих дошкільних навчальних закладів, директорів та їх заступників.
Слід відмітити результативну роботу педагогічного колективу по підготовці семінару для керівників закладів освіти, який проведено на базі Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5 з питання «Моніторинг як стандартизована система, яка забезпечує науковий підхід до аналізу й оцінювання стану результатів функціонування та розвитку шкільної освіти» (директор Соколова Е.П., заступники Циганюк В.І,, Макаренко В.П.).
Для заступників директорів з навчально-виховної роботи проведені районні семінари на базі управління освіти, молоді та спорту з питань: «Розвиток фахової компетентності педагогів – передумова успіху учнів» (Лубенець М.Й., заступник директора з навчально-виховної роботи Тулиголівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів); «Оптимізація діяльності освітніх округів: управлінський аспект» (Касьяненко Інна Володимирівна, завідуюча районним методичним кабінетом; Усенко Н.В., заступник директора з навчально-виховної роботи Обтівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів).
На базі нашого району проведено обласний дводенний семінар для методистів біології районних (міських) методичних кабінетів з питання «Перспективні форми та методи діяльності вчителів біології у роботі з обдарованими учнями». Семінар проведено на базі Кролевецьких спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1, загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, навчально-виховного комплексу №4 «загальноосвітня школа – дошкільний навчальний заклад», загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №5, Червоноранківському навчально-виховному комплексі «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад», райнній Станції юних натуралістів (директори Погорєльський М.М., Лупенко М.М., Сахнюк В.Г., Соколова Е.П., Борщ О.М., Карбан Ю.В.; відповідальна за підготовку семінару – завідуюча РМК Касьяненко І.В.).
Результативною була робота дводенного обласного науково-практичного семінару учителів початкових класів, які працюють за індивідуально-груповою формою навчання, з теми «Особливості індивідуально-групового навчання учнів початкових класів сільської школи». Семінар-практикум відбувся на базі Кролевецької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3, Локнянського та Буйвалівського навчально-виховних комплексів «загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» (директори Онікієнко С.С., Рябоконь В.В., Цимбал С. М.; відповідальна за підготовку семінару – методист РМК Штацька Л.В.).
Важливим моментом в організації методичного супроводу роботи заступників директорів ЗНЗ, голів районних предметних методичних об’єднань є просвітницька діяльність РМК, з цією метою проведено роз’яснювальні, інструктивні наради. До прикладу – на базі РМК - консультування новопризначених директорів та заступників директорів шкіл, які здійснюють управлінський і методичний супровід підготовки педагогів.
Організація науково-методичної роботи з педагогічними працівниками дошкільних навчальних закладів упродовж 2013-2014 навчального року була спрямована на формування фахової майстерності, активізацію впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес. Відмічається зміна форм проведення методичних об’єднань, семінарів, семінарів-практиків із працівниками дошкільних закладів: це і педагогічні тренінги, ділові ігри, вікторини, брейн -ринги, «круглі столи», і використання інтерактивних вправ(метод «Прес», мозковий штурм, гра «Займи позицію», моделювання та ін.), що сприяє активізації учасників методичних заходів.
Результативність методичної роботи засвідчує участь вихованців ДНЗ у святах, оглядах-конкурсах, де вони демонструють належний рівень знань, умінь та компетентностей.
Активно запроваджувався компетентнісний підхід у визначенні навчальних досягнень учнів початкової ланки шкіл району. Результат методичної роботи – підвищення продуктивності навчання та розвиток творчих здібностей шляхом впровадження інноваційних технологій, спрямованих на дотримання державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів початкових класів.
Відповідно до структури та планів роботи районних методичних об’єднань учителів дисциплін природничого циклу методична робота функціонувала як система. Успішно апробовано дослідно-експериментальні та науково–практичні форми діяльності.
Розглянуто продуктивне навчання на уроках біології та хімії як шляху розвитку успішної особистості, проведено практикум щодо розв’язання ускладнених задач ІІ та ІІІ етапів Всеукраїнськтих олімпіад з хімії, біології, екології на базі Кролевецької загальної школи І-ІІ ступенів №7.
Розкрито сутність інтердисциплінарного підхіду до викладання предметів природничого циклу як дидактичного засобу відтворення в учнів цілісної картини світу, ролі міжпредметних зв’язків на уроках природничого спрямування під час проведення уроків та майстер-класу на базі Обтівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Акцент на осучасненні підходів у здобутті математичної освіти учнівської молоді робили члени методичного об’єднання учителів математичних дисциплін на зібраннях з питань підготовки учнів до предметних олімпіад, викладання математики у світлі вимог нового Державного стандарту базової та повної загальної освіти
Методична робота з учителями української мови і літератури, світової літератури зорієнтована на мотивацію в активізації пізнавальних інтересів учнів на уроках української словесності, реалізацію змістових ліній мовного та літературного компонентів Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, вивчення художніх творів світової літератури в культурологічному контексті.
Відповідно до плану роботи у квітні 2014 року проведено інструктивно-методичні наради з учителями української мови і літератури, природничо-математичних і суспільних предметів щодо проведення підсумкових контрольних робіт, ДПА у 2013-2014 навчальному році. Протягом 2014 року педагогам надавалися практично значимі поради, рекомендації щодо дієвих методик викладання, особливо з проведення уроків розвитку зв’язного мовлення, що потребує посиленої уваги. Слід посилити роботу з обдарованими дітьми, спрямувавши на підвищення результативності участі в предметних олімпіадах, конкурсах.
Основними підходами до навчання іноземних мов є використання активних методів навчання, як одного зі шляхів розвитку комунікативної компетенції учнів, творчий підхід до організації уроку іноземної мови на основі впровадження інтерактивних технологій.
У 2014 році методична робота вчителів суспільних дисциплін організовувалася на основі діагностичних підходів. Заходи проходили за раніше наміченим планом. Значна увага приділялася роботі з обдарованими учнями як напрямку інноваційної діяльності вчителя, проектуванню власної професійної компетентності, використанню традиційних та інноваційних технологій, освоєння та використання нововведень з предметів.
У 2014 році районне методичне об’єднання вчителів трудового навчання працювало над розвитком творчих здібностей особистості на уроках трудового навчання, опрацьовували раціональні методи і прийоми навчання школярів, впровадження інноваційних методик, пропагування передового педагогічного досвіду.
Велика увага приділялася інноваційним підходам до викладання навчальних предметів «художня культура». «образотворче мистецтво», «музичне мистецтво». На кожному фаховому методичному об’єднанні, крім поповнення теоретичних знань, учителі відвідували відкриті уроки, виховні заходи.
Ефективною була робота методичного об’єднання вчителів початкових класів. Проведені згідно з планом семінари, семінари-наради щодо організації безперервної самоосвітньої діяльності педагога, науково-методичного супроводу упровадження Державного стандарту початкової загальної освіти, особливостей організації індивідуально-групового навчання учнів початкових класів сільської школи.
Учителі географії та економіки звертали увагу на роботу з обдарованими учнями як напрямок інноваційної діяльності вчителя географії та економіки, навчання учнів процедур «порівняння» та «пояснення» як ключовий елемент переходу до суб’єкт-суб’єктної моделі побудови навчально-виховного процесу географії», на внутрішкільне управління якістю освіти в контексті ДПА та ЗНО.
Планово здійснювалася робота шкільних бібліотек. Проведено методичні заходи з підвищення іміджу сучасної бібліотеки та бібліотекаря, тренувальні вправи, практичні заняття щодо володіння ІКТ та навичок роботи працівників бібліотеки з сучасними інформаційними джерелами.
Посилено контроль за проведенням уроків фізичної культури, спортивно-масових заходів у навчальних закладах. Забезпечено розподіл учнів за групами здоров’я. У повному об’ємі відпрацьовано документацію з техніки безпеки, відповідно до методичних рекомендацій, забезпечується неухильне виконання вимог з даного питання. Виступи команд в змаганнях аналізуються, проводиться моніторинг ефективності методичної роботи педагогів. Навчальні заклади широко використовують позаурочні форми спортивно-масової роботи, яка охоплює всі ланки. Відповідно до плану роботи методичного кабінету систематично проводились методичні об’єднання учителів фізкультури, на яких педагоги мали змогу обмінятися досвідом роботи щодо покращення системи фізичного виховання учнів навчальних закладів району, дотримання правил техніки безпеки на уроках та позакласних заходах, недопущення дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу.
Методисти методичного кабінету на районних заходах презентували нові підходи щодо вирішення актуальних аспектів роботи, організовували такі заходи, які мотивували колег на творчу діяльність.
Відповідний методичний супровід здійснювався й у період атестації педагогів. Надавалися консультації, проводилися інструктивні наради, роз’яснювальні бесіди при виникненні нестандартних ситуацій.
Усі методичні заходи на базі дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти сприяли активізації роботи з обдарованими дітьми, результативність якої засвідчили конкурси, спортивні змагання, святкові дійства тощо. Досягнення дітей – результат майстерності, творчої праці наставників. Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності були проведені шкільні та районні олімпіади з 20 навчальних предметів: української мови та літератури, історії, основ правознавства, англійської мови, німецької мови, французької мови, фізики, хімії, математики, біології, географії, економіки, інформатики, трудового навчання, російської мови та літератури, астрономії, екології, педагогіки та психології, фізичної культури.
2013-2014 роки - часи наполегливої праці по впровадженню нового Державного стандарту початкової загальної освіти.
У ході проведення Всеукраїнської акції "Дай руку, першокласнику!" основна увага приділялася створенню сприятливих умов для навчання шестирічок під час адаптаційного періоду, адже вимоги сучасного життя потребують нових підходів до організації навчально-виховного процесу.
Початкова школа працює за новими навчальними програмами, підручниками, посібниками. Класоводи створюють сприятливе середовище для адаптації першокласників до навчання, значну увагу приділяють збереженню та зміцненню фізичного здоров'я учнів, їх моральному та громадянському вихованню. З цією метою організували активну співпрацю з батьками, медичними працівниками, які закріплені за загальноосвітніми навчально - виховними закладами, із вчителями-предметниками.
Відповідно до Стандартів, із 1 класу вивчається іноземна мова, з другого класу предмет «Інформатика». Із цього навчального року у 3 класі буде введено предмет « Я у світі», який спрямовується на соціалізацію особистості молодшого школяра, його патріотичне і громадянське виховання. При його вивченні педагогам необхідно використовувати активні методи і форми навчання, що сприяють формуванню критичного мислення, ініціативи, творчості.
Початкова школа виконує роль фундаменту, на якому будується система громадянського виховання школярів, формування в них любові до рідного краю, України.
Тобто роботу з упровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти у районі розпочато, і вона буде успішно реалізовуватися педагогами у новому навчальному році, використовуючи новітні технології, набутий досвід, власний творчий потенціал.
У 2013-2014 навчальному році участь у ІІІ етапі з базових дисциплін взяли участь 68 учнів із 6 загальноосвітніх шкіл району, 28 учнів вибороли 41 призове місце (2- перших, 8- других, 31- третіх місць). Учні-переможці ІІІ етапу взяли участь в ІV етапі і здобули 1 призове місце з трудового навчання. Одна учениця є чемпіонкою Європи та України зі спортивної радіопеленгації.
З метою популяризації кращих педагогічних здобутків учителів району, підвищення престижу учительської професії та взаємного збагачення педагогів новими педагогічними ідеями, творчим досвідом, інноваційними технологіями з 01 по 10 грудня 2014 року було організовано проведення районного туру конкурсу «Учитель року - 2015» у номінаціях: «Українська мова та література», «Правознавство», «Хімія», «Образотворче мистецтво». Роботи переможців надані до участі в обласному етапі конкурсу.
Навчання у класах із поглибленим вивченням окремих предметів здійснюється на основі компетентнісного підходу до організації навчального процесу, має особистісно зорієнтоване спрямування, але простежується негативна динаміка кількості учнів, які навчаються у профільних класах та класах з поглибленим вивченням окремих предметів.
Протягом 2014 року районним методичним кабінетом вивчалася робота методичних кабінетів Кролевецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6, Мутинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Яроославецької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, Кролевецького навчально-виховного комплексу №4 «загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний закладад) щодо ведення ділової документації (завідуюча РМК Касьяненко І.В.); робота методичного кабінету Кролевецького дошкільного навчального закладу №6 щодо організації методичної роботи в дошкільних навчальних закладах та впровадження інноваційних технологій (методист РМК Суярко Л.І.).
Аналізуючи вищесказане можна зробити висновки, що належна організація методичної роботи на місцях сприяла професійній самореалізації освітян через включення їх у фахові конкурси, виставки, презентації, підготовку семінарів, засідань районних методичних об’єднань, творчих груп, шкіл молодого педагога, тощо.
Але є ряд питань, які необхідно тримати на контролі та працювати над оновленням підходів до їх реалізації. Районному методичному кабінету, дирекції освітніх закладів потрібно переглянути проблемні питання, які характерні для відповідного освітнього середовища, здійснювати систематичний аналіз відповідності структури діяльності методичної служби навчального закладу до його потреб, впроваджувати поглиблене вивчення та профільне навчання з базових предметів, враховуючи інтереси учнів, зорієнтовувати педагогічні колективи на методичну діяльність як на систему.
Основні завдання та пріоритетні напрямки на 2015 рік
На виконання Конституції України, Законів України з питань освіти, спрямованих на створення умов для забезпечення рівного доступу до якісної освіти, з метою успішного виконання завдань розвитку національної освіти, створення умов для творчої самореалізації учасників навчально-виховного процесу, підвищення якості освітніх послуг, реалізації основних положень Національної доктрини розвитку освіти ХХІ століття та інших галузевих нормативно-правових актів, відповідно до рекомендації Міністерства освіти і науки України, плану роботи Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, регіональних особливостей системи освіти та підсумків методичної роботи за 2014 рік організація методичної роботи з педагогічними та керівними кадрами освітніх установ Кролевцького району у наступному 2015 році буде реалізовуватись у контексті науково-методичної теми області «Забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних освітніх ініціатив, творчому та інтелектуальному розвитку учнів» та єдиної науково-методичної проблеми району «Розвиток творчих та інтелектуальних здібностей учнів шляхом формування інноваційної культури педагогів загальноосвітніх, дошкільних і позашкільних навчальних закладів району відповідно до державних освітніх стандартів» (третій рік роботи).
Виходячи з вищезазначеного та з метою підвищення ефективності науково-методичної роботи, у 2015-2016 навчальному році перед працівниками методичного кабінету поставлено такі завдання:
- підвищення якості освіти, забезпечення ефективного функціонування освітніх округів та рівного доступу до якісної освіти;
- реалізація наступності дошкільної та початкової загальної освіти; науково-методичний супровід впровадження Базового компонента дошкільної освіти;
- забезпечення необхідних умов щодо впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти, Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;
- поглиблення змісту загальноосвітньої підготовки, шляхом організації допрофільної та профільної підготовки учнів, організації навчання за системою розвивального навчання, організації роботи курсів за вибором; удосконалення психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу допрофільного та профільного навчання;
- створення умов для раннього виявлення творчих здібностей, обдарованості учнів;
- упровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів та в систему науково-методичної роботи з педагогами - інформаційно-комунікаційних технологій, дослідницьких проектів, різних форм міжнародної науково-педагогічної взаємодії;
- упровадження різних форм дистанційного навчання учнів та учителів;
- збереження варіативності форм здобуття освіти особами, які потребують корекції фізичного та (або) психічного розвитку;
- підвищення рівня профілактично-консультативної роботи серед учнівського колективу, батьківської громади; створення умов для реалізації відповідних програм щодо розвитку
- особистості учня, враховуючи соціальний запит та особисту зацікавленість учнів, батьків, педагогів; удосконалення роботи органів учнівського самоврядування;
- підвищення рівня науково-методичного супроводу професійного саморозвитку педагогічних працівників, шляхом організації роботи шкіл професійної адаптації молодого учителя, методичних об'єднань, творчих груп; проведення методичних тижнів, декад, семінарів тощо;
- забезпечення ефективної роботи методичних кабінетів шкіл, як осередків професійної концентрації методичної думки педагогів;
- поширення передового педагогічного досвіду працівників галузі освіти через друковані фахові видання, освітні інтернет-портали, збірники тощо.
Пріоритетними питаннями в роботі змістового та організаційного плану визначені такі:
- надання кваліфікованої методичної допомоги педагогам в опрацюванні сучасних науково-методичних, психолого-педагогічних концепцій, інноваційних технологій, формуванні нового педагогічного мислення;
- надання адресних конкретних рекомендацій та методичної допомоги вчителям, особливо вчителям початкової школи, молодим учителям;
- модернізація змісту методів та форм методичної роботи шляхом упровадження інноваційних педагогічних технологій у роботі з педагогічними кадрами;
- підвищення ефективності діяльності РМО на основі запровадження моніторингових досліджень.;
- удосконалення навичок вчителів з питань упровадження тестових технологій у навчально-виховний процес з метою підвищення рівня навчальних досягнень учнів за результатами ДПА та ЗНО;
- підвищення результативності навчально-виховного процесу шляхом упровадження інноваційних технологій;
- посилення уваги до контрольно-оцінювальної й аналітичної діяльності щодо підготовки та проведення уроків;
- організація роботи з обдарованими дітьми через діяльність учнівських наукових товариств, підготовку і проведення на належному рівні олімпіад з базових дисциплін, турнірів, конкурсів тощо;
- формування у педагогів навичок науково-дослідницької роботи;
- підвищення якості дошкільної освіти через реалізацію Базового компонента дошкільної освіти у новій редакції, модернізацію її змісту та вдосконалення професійної компетентності педагогів ДНЗ;
- науково-методичний супровід упровадження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти початкової загальної освіти; організація навчально-виховного процесу у 1-4-х та 5-7-х класах;
- розвиток системи профільного навчання шляхом проведення якісної допрофільної освіти, психологічного забезпечення профільного навчання, впровадження різних форм організації профільного навчання в старшій школі;
- вивчення стану та аналізу викладання предметів; підготовка рекомендацій щодо приведення їх у відповідність з державними стандартами освіти; видання інформаційно-методичних вісників РМК;
- розширення мережі напрямів моніторингових досліджень; ширше впровадження моніторингових процедур у методичну роботу;
- організація виховного процесу у ЗНЗ району відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів шляхом створення виховних програм, проектів виховання; моніторингу виховного процесу;
- удосконалення організаційно-методичного супроводу діяльності з питань виявлення, вивчення, впровадження у практичну діяльність інноваційних технологій, передового педагогічного досвіду;
- робота з розвитку, пошуку та підтримки творчо обдарованих дітей через впровадження інтерактивних форм роботи;
- створення єдиного інформаційного простору у системі освіти району інформатизація науково-методичної роботи;
- підвищення результативності методичної роботи на рівні освітніх округів;
- проведення рейтингового оцінювання якості та результативності організації методичної роботи в закладах освіти району;
- зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази районного методичного кабінету; підвищення ролі методичного кабінету як інформаційно-методичного центру.